Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Kam přijede, tam vyhraje

Ford Focus je nejúspěšnější model v historii ankety Auto roku.

V tradiční novinářské anketě Auto roku 2019 zvítězil nový Ford Focus! Stal se vůbec nejúspěšnějším modelem v historii ankety, v níž získal už celkem čtyři tituly!

Důvody vítězství nového Fordu Focus zhodnotil stručně i předseda poroty Tom Hyan: „Focus má vynikající a vyvážené jízdní vlastnosti už od první generace. Ta poslední, čtvrtá, se také vrací k elegantnímu designu, který vůz sice opticky zmenšuje, ale díky velmi dobrému využití obestavěného prostoru nabízí i nebývale prostorný interiér. Oceňuji také nové zážehové motory, zejména 1.5 EcoBoost s deaktivací jednoho válce, pokud není potřeba plný a velmi vysoký výkon...“

Mnohé z vás, kteří jste vůz otestovali během akce 3 dny s Focusem, přesvědčil svými jízdními vlastnostmi. Bez povšimnutí nezůstalo ani precizní provedení a prostorný interiér. Přesto se nad vozem často vznáší nedůvěra k litrovému tříválci. O tom, že obavy jsou zbytečné se dočtete níže nebo ve speciálu Světa Motorů.


Vítěz testu tříválců a 5* v bezpečnosti

Motor 1,0 EcoBoost byl 6x po sobě oceněn jako Motor roku v kategorii agregátů do jednoho litru, z toho třikrát po sobě se stal dokonce absolutním vítězem celé ankety. Ale možná ani to není hmatatelný argument, který by nás přesvědčil. Proto jsme pro vás připravili výčet obsáhlého testu z loňského speciálu Světa motorů (4/2018). Čeští redaktoři dali dohromady 7 testovacích vozů s litrovými agregáty.

Že už tušíte kdo v testu zvítězil? Přesně tak, Ford Focus!  V testu si redaktoři nehráli na žádnou dojmologii. Jestliže bylo při jízdě něco znát, měli to změřené a vzápětí i vysvětlené. Test jsme pro vás stručně shrnuli takto:

Ford dělá tříválce ze všech nejdéle a jeho konstrukčně inovovaný agregát 1,0 EcoBoost je krok před konkurencí. Unikátem je například technologie vypínání prvního válce při nízkém zatížení. Během testování redaktoři potvrdili, že dvouválcový režim opravdu není cítit a přitom reálně pomáhá snížit spotřebu.  Běžný průměr normálně zdatného řidiče je 5,7 l/100km. Ve chvíli kdy motor běží jen na 2 válce můžete vyčíst v palubním počítači okamžitou spotřebu i 3,9 L/100km. Obdobná hodnota průměrné spotřeby byla naměřena pouze u Škody Fabie 1,0 TSI, která se celkově umístila čtvrtá v pořadí testovaných vozů. Nejvyšší známky si Ford Focus zasloužil také za dynamiku a pružné zrychlení. Slabost, kterou redaktoři naměřili je kolísání tahu při jízdě na plný plyn, což je důsledek snahy u přeplňovaných motorů o extrémně vysoký točivý moment a čisté emise zároveň. Běžný řidič kolísání pocítí jen v mimořádných situacích, například při předjížděcím manévru. Milovníci sportovní jízdy tíhnou k silnějším agregátům, kde sklon ke "klepání" větší přídavek paliva spláchne účinněji. S výbavovými verzemi souvisí také řešení zadní nápravy. Ford Focus obstál v testu jako vítěz i s tou jednoduchou, vy se můžete u svého prodejce informovat o nabídce verzí s víceprvkovou zadní nápravou.

5 hvezdiček v bezpečnosti

Ford optimalizoval vývoj čtvrté generace Focuse za pomocí nového zkušebního zařízení, do kterého investoval více než 400 mil. korun. Ford Focus patří k prvním automobilům, které organizace Euro NCAP testovala podle nové, přísnější metodiky. Obstál a získal maximální počet hvězdiček.

Euro NCAP vyzdvihuje přínos technologií, které usnadňují jízdu a pomáhají předcházet nehodám, popřípadě zmírňovat jejich následky. Nový Focus nabízí ještě více pokročilých asistenčních technologií než jakýkoliv dosavadní model značky Ford. Nový Focus dosahuje vhodného kompromisu mezi podporou řidiče a ponechání pocitu plné kontroly nad vozem. Více o technologiích se dozvíte v nabídce modelu nebo u svého prodejce.

Kompletní seznam ocenění udělených novému Fordu Focus k lednu 2018:

  • Auto roku 2019 – Česká republika
  • Auto roku 2019 – Finsko
  • Auto roku 2019 – Chorvatsko
  • Rodinný vůz roku – Belgie
  • Irish Car of the Year Awards: Malý/kompaktní vůz roku – Irsko
  • Autobild Golden Wheels: Nejlepší kompaktní vůz – Bulharsko
  • BusinessCar Awards: Nejlepší vůz nižší střední třídy – Velká Británie
  • Parkers New Car Awards 2019: Nejlepší malý rodinný vůz – Velká Británie
  • 2018 Scottish Car of the Year Awards: Nejlepší rodinný vůz – Skotsko
  • Auto Zeitung Auto Trophy 2018: Nejlepší kompaktní vůz – Německo
  • Great Austrian Automobile Prize: vítěz kategorie Start – Rakousko
  • Podnikatelské auto roku – Španělsko
  • Fleet Awards 2018: vítěz kategorie Benefit – Česká republika

Nákup vozu Ford Focus

Nový Ford Focus je i ve své základní verzi Trend s cenovkou 379 900 Kč mimořádně technologicky vyspělým a bezpečným vozem:

  • Manuální klimatizace
  • Palubní počítač s funkcí Eco Coach
  • Halogenové projektorové světlomety s LED světly denního svícení
  • Automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti
  • Asistent pro jízdu v pruzích
  • Černé střešní ližiny (pro kombi)
  • Automatická aktivace brzd po nárazu
  • Asistent pro rozjezd ve svahu HSA
  • Pre-Collision Assist - snižuje riziko nehody s vozem, cyklistou nebo chodcem, výstraha bezpečné vzdálenosti, pokročilé nouzové brzdění 
  • Rádio s barevným 4,2" displejem, Bluetooth® 
  • handsfree, funkce Emergency Assist, 6 reproduktorů, 2 vstupy USB
  • Inteligentní omezovač rychlosti
  • Kožený tříramenný volant, kožená hlavice řadicí páky
  • Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná s integrovanými blikači,vyhřívaná, v barvě karoserie
  • 16" ocelová kola
  • Elektricky ovládaná přední a zadní okna

Takto vybavený vůz můžete financovat úvěrem s úrokem 2,99 % nebo novým produktem Ford OPTIONS. 

Co je Ford OPTIONS?

(příklad vycházející z nabídky modelu Focus Trend za 379 900,-)

1) Složíte něco jako vratnou zálohu ve výši 113 850 Kč (29,97%).
2) Čtyři roky, každý měsíc splácíte 3 700 Kč za svůj nový vůz v záruce.
3) Po skončení smlouvy budete mít znovu volné finance k nákupu nového vozu. Váš vůz totiž vykoupíme za předem smluvenou cenu.

Komplení nabídku výbav a cen najdete v přehledném ceníku: 20181231 - Ceník Focus.pdf


Novinky