Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Když se stane nehoda


I když si to mnoho řidičů nerado připouští, nehoda se může stát naprosto každému. Tato nemilá situace dokáže přitom rozhodit i ty nejostřílenější z nás. Není výjimkou, že se člověku po nehodě nedaří konstruktivně myslet a jen marně vzpomíná, co vše je potřeba zařídit. Rozhodně je lepší se na tuto nepříjemnou situaci připravit předem. Podívejme se proto na to, jak postupovat při nehodě a při následném řešení pojistné události.



V případě dopravní nehody je nutné si nejdříve uvědomit, zda je třeba volat polici ČR. Kdy k nehodě volat policii?


  • škoda na vozidle nebo jiném majetku přesáhla 100 000 Kč
  • vznikla škoda na zdraví
  • při nehodě vznikla škoda na majetku třetí osoby, na pozemní komunikaci či dopravním značení
  • součástí nehody jsou více než dva účastníci
  • nelze určit viník – účastníci nehody se na vině neshodnou


Pokud nebude nehodu šetřit policie


Pokud nebude naplněna některé z podmínek výše, není nutné volat k nehodě policii. V tomto případě účastníci společně vypíšou Záznam o dopravní nehodě. Tento Záznam by měl obsahovat:


  • identifikaci místa a času dopravní nehody
  • identifikaci účastníků nehody a jejich vozidel
  • slovní popis příčiny, průběhu a následků nehody
  • označení viníka a poškozeného
  • podpisy účastníků nehody
  • název pojišťovny, u které má každý z účastníků uzavřené povinné


Abyste v krizové situaci po dopravní nehodě některé důležité skutečnosti v Záznamu nevynechali, je možné (nikoliv povinné) s sebou vozit předlohu tohoto Záznamu. K tomuto účelu se výborně hodí náš tzv. Evropský záznam o dopravní nehodě, nebo na stránkách Ministerstva dopravy (přímý odkaz zde)


Uznáte-li to za vhodné, je možné také pořídit fotografie. Určitě si také poznamenejte jména, adresy a telefonní čísla všech účastníků nehody včetně svědků.


Z místa nehody můžete následně odjet do servisu nebo – v případě nepojízdnosti vozidla – zavolat odtahovou službu. Využít odtahovou službu po nehodě má právo každý pojištěný v rámci svého povinného ručení.


V této souvislosti upozorňujeme na fenomén tzv. Lovců nehod. Jedná se o „zásahová vozidla“, která se velmi rychle objeví na místě nehody a snaží se účastníky zlákat k využití svých služeb (odtah, servis, atp.). Tato nevyžádaná „pomoc“ je velmi riziková. O Lovcích nehod jsme pro Vás připravili samostatný článek, kde se dozvíte více.


CARent nabízí svým klientům službu NON-STOP pomoc při nehodě dostupnou 24 h denně. Technik na telefonu 775 775 200 účastníkovi dopravní nehody poradí či k dané události vyrazí osobně. Společně sepíší Záznam o dopravní nehodě a zajistí odtah vozidla do servisu.


Hlášení pojistné události na pojišťovnu


Ohlášení pojišťovně je nutné provést co nejdříve. Většina pojišťoven dnes využívá různých bezplatných či speciálních ohlašovacích telefonních linek. Kromě toho můžete škodu nahlásit i prostřednictvím on-line formuláře na webu, písemně či osobně na pobočce. Škoda se nahlašuje vždy na pojišťovnu viníka nehody. (Tu, kde má viník sjednáno povinné ručení.) Máte-li sjednáno havarijní pojištění u jiné pojišťovny, nahlaste škodu i tam. V případě, že viník nemá uzavřené povinné ručení, pojistná událost se řeší přes Českou kancelář pojistitelů.

CARent nabízí svým zákazníkům plné zastoupení při řešení pojistné události. Od klienta si převezmeme nutné dokumenty a postaráme se o veškeré jejich vložení na pojišťovnu a o následnou komunikaci s pojišťovnou. Nemusíte se tak o nic starat a až je škoda vylikvidovaná, své vozidlo dostáváte zpět. 

CARent je také smluvním partnerem následujících pojišťoven: Česká pojišťovna, Kooperativa, ČPP, Allianz, Generali, Uniqa a Triglav - Direct. Znamená to, že s těmito pojišťovnami má CARent smlouvu, která opravňuje techniky karosárny havarovaná vozidla prohlížet při řešení dané pojistné události. Pokud klient řeší událost u jiné pojišťovny, CARent zajistí prohlídku mobilním technikem.


Oprava vozidla po nehodě


Co nejdříve po nehodě je důležité navštívit servis a domluvit si opravu. V CARentu to probíhá tak, že nejprve stav nabouraného vozu zhodnotí technik karosárny. Ihned se sepíše zakázka, vozidlo u nás zůstává a začínají opravy. Pokud je nutné objednat náhradní díly a klient by do doby, než díly dorazí, chtěl auto využívat, je možné auto převzít a zakázku sepsat až poté. Vždy záleží na konkrétní domluvě. 

V případě, že jste v dané dopravní nehodě poškozený, máte ze zákona nárok na zapůjčení náhradního vozidla.

CARent svým klientům se zákaznickou kartou nabízí možnost zapůjčení náhradního vozidla při řešení pojistné události na dva dny zdarma. 



Novinky