Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Lovci nehod

Kdo jsou lovci nehod?


Na českých silnicích se denně stanou desítky nehod, stačí chvilka nepozornosti a autonehoda může potkat i Vás. O tom, jak po nehodě a při řešení pojistné události postupovat, jsme si řekli v článku o pojistných událostech (článek o pojistných událostech). Dnes se podíváme blíže, na nepříjemný fenomén tzv. lovců nehod. Kdo jsou lovci nehod, jaká přinášejí rizika a jak se jim bránit? 

Takzvaní lovci nehod (v angličtině crash hunters) jsou samozvaní zachránci, kteří se snaží přispěchat jako první na místo dopravní nehody a vnutit zmateným účastníkům své služby. Lovci nehod se vyznačují tím, že jsou často na místě havárie velmi brzy, mnohdy dříve než smluvní asistenční služba či dokonce dříve než policie. 

Problémem je, že lovci nehod často vůbec nemají smlouvy s konkrétními pojišťovnami, jejich služby jsou předražené a mohou být i nekvalitní. Ve většině případů lovci nehod tvrdí, že jejich služby jsou zdarma a kompletně hrazené pojišťovnou, což se ve výsledku ukáže jako nepravdivé. Lovci nehod Vám nabídnou všechno možné od zajištění odtahu a opravy vozidla, přes náhradní vozidlo až po jednání s pojišťovnou při likvidaci škodní události. Účtované ceny jsou ale mnohdy velmi vysoké a pojišťovny je proto neproplatí v plné výši. Rozdíl pak lovci nehod mohou vymáhat právě po motoristech, kteří s nimi uzavřeli na místě nehody (často pod tlakem) smlouvu.

Nejznámější lovce nehod můžete na silnicích poznat podle jejich specifických zásahových vozidel v černo-oranžové barvě. Nejistější ale je – s nikým nic nepodepisovat, pokud jste si to sami nevyžádali.

Nejrizikovější praktiky lovců nehod – na co si dát pozor


Nadhodnocení ceny za opravu auta 
Cena za opravu havarovaného vozu může být neúměrně předražena oproti tomu, co plní pojišťovny. Rozdíl ceny pak lovci nehod mohou vymáhat po klientovi – po Vás.

Použití neoriginálních dílů
Neautorizované servisy, se kterými lovci nehod spolupracují, se velmi často uchylují k používání levných neoriginálních či dokonce použitých dílů, které fakturují jako nové. Snaží se tak zvýšit svůj zisk na opravě a nakonec přijdete zkrátka Vy.

Předražení ceny za půjčení náhradního vozu
Oblíbeným trikem lovců nehod je také to, že Vám zapůjčí náhradní vozidlo vyšší kategorie, než na jaké máte podle pojistných podmínek nárok. Doplatek rozdílu fakturované ceny a ceny, kterou proplácí pojišťovna, pak mohou vymáhat opět po Vás.

Vysoké pokuty za porušení smlouvy
Lovci nehod často využívají i tento klasický trik „šmejdů“. Podpisem smlouvy často nevědomky souhlasíte i s ceníkem pokut, kde najdete nesmysly typu pokuty za předčasné vrácení náhradního vozu či za vrácení náhradního vozu nevyluxovaného. I zde se pak může Vaše peněženka ve výsledku hodně divit.

Jak se bránit lovcům nehod?


Nikdy po autonehodě nepodepisujte žádné smlouvy (a už vůbec ne pod tlakem)


Po nehodě obvykle panuje chaos, účastníci jsou ve stresové situaci a bývá problém uvažovat racionálně. I to, co se Vám na papíře jeví jednoduše a jasně, Vám ve finále může způsobit velké potíže.

Spolehněte se na svou smluvní asistenční službu

Po nehodě či při poruše Vašeho vozu vždy nejprve kontaktujte smluvní asistenční službu Vaší pojišťovny nebo nás v CARentu. Většinu asistenčních služeb již máte v ceně svého pojištění a tuto službu můžete využít, ať už jste poškozený anebo viník. Kontakt na asistenční službu najdete na své zelené kartě.

Když neznáte číslo na svou asistenční službu, volejte 1224

Většina řidičů s sebou vozí kartičku s telefonním číslem na asistenční službu své pojišťovny. Pokud ji ale nemáte nebo si ani nejste jistí, u které pojišťovny jste pojištěni, volejte na linku 1224, kterou provozuje Česká kancelář pojistitelů. Operátor této linky zjistí Vaší pojišťovnu a přepojí Vás na její smluvní asistenční společnost, ta na místo nehody vyšle vůz a zařídí vše potřebné.

Jste-li klientem CARentu, volejte službu NON – STOP pomoc při nehodě 775 775 200

Služba Pomoc při nehodě je našim klientům k dispozici 24 hodin denně. Přítomný technik Vám buďto poradí po telefonu nebo k dané události vyrazí osobně. Společně s Vámi pak sepíše záznam o dopravní nehodě, zajistí odtah vozidla do servisu a pomůže Vám vyhnout se nepoctivým lovcům nehod.



pomoc pri nehode pomoc pri nehode

Novinky