Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Ford Galaxy

Shrnutí dostupných recenzí Fordu Galaxy


Uvažujete o pořízení nového vozu Ford Galaxy? V tomto příspěvku jsme pro Vás prošli dostupné články o tomto voze a shrnujeme zde vše, co by Vás mohlo zajímat.

Nové Galaxy je oproti svým předchůdcům uvnitř prostornější a je možné jej pořídit v široké paletě benzinových i naftových motorů. Nově také s Inteligentním pohonem všech kol (AWD). Nový Ford Galaxy nabízí sedm plnohodnotných míst se zvětšeným prostorem pro hlavu ve druhé i třetí řadě sedadel. Právě plnohodnotné šesté a sedmé místo je silnou zbraní modelu Ford Galaxy.

Nový Ford Galaxy nabízíme k vyzkoušení a ke koupi právě v CARentu v Brně.


Ford Galaxy Ford Galaxy interior Ford Galaxy interior

Nově také s inteligentním pohonem všech kol AWD




>> ceník

Největší shoda v recenzích vozu Ford Galaxy

+ bezkonkurenční prostorný a vzdušný interiér
+ šířka sedadel ve druhé řádě – je možné umístit vedle sebe tři děti v různých typech autosedaček
+ výška nad hlavami cestujících i ve třetí řadě je famózní
+ skvělé technologické vybavení – např. elektricky ovládaná sklopná vnější zpětná zrcátka, asistenční systém pro usnadnění rozjezdů do kopců, bezklíčkové startování, světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček, bluetooth či elektricky ovládaná přední sedadla
+ automatická převodovka řadí naprosto hladce a ve správných okamžicích
+ velmi slušné hodnoty spotřeby i u „žravějších“ motorizací
+ hladká až plavná jízda díky kvalitním adaptivním tlumičům
+ variabilita vnitřního uspořádání sedaček a kufru – přepravní kapacita osciluje mezi dvěma osobami s půlkou bytu za zády a sedmi dobře rostlými dospělými s běžnými zavazadly (stěhovák z minibusu a minibus ze stěhováku přitom zvládne přeměnit i žena během několika desítek vteřin)

- oproti jinak velmi luxusně působícímu interiéru je střed palubní desky velmi jednoduchý a prostý (jak bývá u Fordu zvykem)
- dotykový displej multimediálního systému by snesl rychlejší reaktivitu
- složitější nastavování některých funkcí

Srovnání s konkurencí

Mezi přímými konkurenty Galaxy boduje například šířkou interiéru ve druhé řadě a rozměry kufru, potěší i dynamika nového naftového bi-turba.

Na vnitřních rozměrech to je znát v šířce u sedadel druhé řady, která se o 3 cm zlepšila a patří mezi nejlepší absolutně.

Pro aktivní českou rodinu je Galaxy vymodleným autem.

Šířka v loktech i výška nad hlavou patří v rámci střední třídy i mezi víceúčelovými vozy všech velikostí k výrazně nadprůměrným.

Díky bohatému prosklení i mezi dvojicí předních sloupků patří, co se výhledu z auta týče, k nejlepším.

Ford Galaxy patří od předních sedadel směrem vzad mezi jedno z nejpohodlnějších, nejprostornějších a nejužitečnějších aut.

Místem na nohy ve druhé řadě nestačí Galaxy z aut střední třídy pouze na Škodu Superb, ale o pouhé dva centimetry. To znamená, že vyhoví i dvoumetrovým basketbalistům, kteří se nemusejí bát ani nedostatku místa nad hlavou. Tady je Galaxy výrazně lepší než jeho sportovnější brácha S-MAX.

Šířka je mezi auty střední třídy rekordní. Například Škodě Superb o plných 13 cm méně, což znamená, že by se ve druhé řadě Galaxy nemuseli mačkat ani tři břicháči.

Porovnáme-li rozměry kufru s S-MAXem, konkurenčním Renaultem Espace a kombíky či SUV střední třídy, pak délkou zavazadelníku ve výšce podlahy MPV dvojčata od Fordu společně s Mondeem Combi kralují. Hloubkou, tedy výškou mezi podlahou a roletou, patří Galaxy kvůli složeným sedadlům třetí řady ke slabšímu průměru, ale vynahrazuje si to výškou ke střeše. Minimální šířkou kufru opět patří dvojčata Fordu na špici, tady je lepší pouze Espace o 4 cm.

Ze srovnatelné konkurence zbyla vlastně jen koncernová dvojice Seat Alhambra a Volkswagen Sharan. Oba však se svými dvoulitry TDI dosáhnou nejvýš na výkon 135 kW. To dvojitě přeplňované TDCi od Fordu se zastavilo až na hodnotě 154 kW.

Navíc se Galaxy prodává výhradně v sedmimístném uspořádání, kdežto u konkurence si za třetí řadu sedadel musíte vždy připlatit.

Takhle prostorné, vybavené, silné a pohodlné auto za podobné peníze nekoupíte.


Historie modelu Ford Galaxy


Ford Galaxy je velké MPV představené poprvé v roce 1995. První Galaxy bylo zkonstruováno a vyrobeno uskupením AutoEuropa, joint venturem mezi Fordem a Volkswagen Group a bylo prodáváno také jako Volkswagen Sharan a Seat Alhambra. Původní interiér používal mix součástek z Fordu a z Volkswagenu. Užíval balík nástrojů a rozvaděčů z Golfu, zatímco např. zakřivená lišta na pásy byla designem Fordu.

V roce 2000 Ford přišel s druhou generací Galaxy, nabízel tři benzínové a dva dieselové motory. Druhá generace Fordu Galaxy se již tolik neopírala o jiné automobilky, a tak se Galaxy začalo více podobat autům z vlastních řad, konkrétně Fordu Mondeo.

Galaxy třetí generace byl představen roku 2006 na Ženevském autosalonu. Třetí generace se již zcela oprostila od Volkswagenu a za designem stojí již výlučně Ford. Oproti předcházejícím modelům Ford Galaxy nabídnul vlastní motory od automobilky Ford a také mnohem větší prostor. V nabídce bylo celkem sedm motorů (dieselové Duratorq a benzínové Duratec).

Nejnovější čtvrtá generace oblíbeného modelu Galaxy byla představena v roce 2015, zatím sbírá nadšené reakce v recenzích a testech a Vy si ji můžete koupit či vyzkoušet u nás v CARentu v Brně.



Ocenění a zajímavé odkazy


Nový Ford Galaxy je ještě horkou novinkou, která si na posbíraná ocenění bude muset počkat.

Prozatím můžeme jen uvést, že nový Ford Galaxy prošel testem organizace Euro NCAP, který mimo jiné potvrdil, že není problém v druhé řadě auta převážet ani tři děti připoutané vedle sebe do autosedaček nejrůznějších typů.

Odkazy na zajímavé články a recenze Fordu Galaxy

Novinky